Sunday, June 16, 2013

Raspunderea hotelierului fata de client







           Ca tot va veni luna concediilor si majoritatea populatiei isi va petrece vacanta pe litoral, voi evidentia cele mai importante aspecte care trebuie avute in vedere in privinta cazarii intr-o unitate hoteliera.
               
                 Potrivit reglementarilor din Codul Civil, conform art. 2127 - (1) Persoana care ofera publicului servicii de cazare, denumita hotelier, este raspunzatoare (...) pentru prejudiciul cauzat  prin furtul, distrugerea sau deteriorarea bunurilor aduse de client in hotel.

                 Pentru a fi incadrate in raspunderea hotelierului, bunurile clientilor trebuie sa fie atat in incinta hotelului, cat si in afara acestuia pe perioada cazarii. In ceea ce priveste raspunderea in afara unitatii, hotelierul ori un prepus al acestuia isi asuma obligatia de supraveghere. Mai mult, hotelierul raspunde si pentru autovehiculele aflate in parcarea hotelului, precum si de bunurile care se afla in acestea.
             
                  De la aceasta raspundere nu se poate deroga in cazul in care prejudiciul este cauzat din culpa hotelierului care a refuzat primirea lor in depozit cand acest lucru era obligatoriu. Primirea unui bun in depozit poate fi respinsa in cazul in care bunul este excesiv de valoros, periculos sau incomod. Totusi, raspunderea hotelierului este limitata in cazul in care bunul furat, distrus sau deteriorat depaseste de o suta de ori valoarea pretului pe o zi pentru a camerei oferita spre inchiriere clientului.
               
                 Hotelul nu raspunde in cazul in care deteriorarea, distrugerea sau furtul a fost cauzata de catre client, de un caz de forta majora (calamitati naturale, razboi) sau de natura bunului.
               
                 Dreptul la repararea prejudiciul suferit prin furt, distrugere sau deteriorare se stinge odata cu implinirea a 24 de ore de la constatarea prejudiciul de catre client si daca in decurs de 6 luni nu a introdus cererea in reparare a prejudiciului.
                In cazul in care clientul nu achita pretul camerei si al serviciilor hoteliere, administratia hotelului are dreptul de executare a bunurilor aduse de client.
             
               Toate mentiunuile expuse mai sus se pot aplica si in cazul spitalelor, pensiunilor si vagoanelor de dormit.
             
                 

                

No comments:

Post a Comment